Egy logopédus gondolatai

Logopédia, egyéni igényeknek megfelelően

Logopédia, egyéni igényeknek megfelelően

8 dolog, amiért jó logopédusnak lenni

Ki vagyok én.....?

2018. szeptember 15. - Munkás Nóri

nori-00657.jpg 

Hadd tegyek fel egy kérdést: te tudod, hogy mivel foglalkozik egy logopédus? Mikor és miben tud segíteni? Az a tapasztalatom, hogy a logopédusok munkáját sok esetben csak a beszédhibák javításával azonosítják, amit valóban szívvel és lélekkel csinálunk, de az igazi, izgalmas, pezsgő logopédiai munkának ez csak egy pici szelete. Őszintén meg kell vallanom, hogy amikor gyógypedagógus - logopédus hallgató lettem, én is csak csak ennyit tudtam a szakmabeli lehetőségekről. Aztán az évek múlásával, a szakmai, módszertani ismeretek és gyakorlati tapasztalatok bővülésével egyre inkább megismertem a logopédia valódi világát:

- Felfedezzük a picikkel a világot, megmutatjuk, hogy milyen csodás élmény anyával és apával kommunikálni.

- Segítünk örömmel, bátran és magabiztosan megszólalni.

- Segítünk az indokolatlan hátrányok megszüntetésében, kudarcélmények csökkentésében.

- Segítünk, hogy a gyerekek valódi képességeik szerint tudjanak teljesíteni az iskolában.

- Önbizalmat adunk az "én is tudom", "én is képes vagyok rá" érzés átélésével.

- Gondoskodó szülőknek segítünk megnyugvást és egyénre szabott megoldásokat találni.

- Aggódó, kétségbeesett szülőknek segítünk megtalálni gyermekükkel a közös hangot.

- Odafigyeléssel és támogatással törődünk azzal, ami és aki neked fontos.

Ezek a dolgok azok, melyek élettel telivé varázsolják a munkám, hivatássá teszik a szakmám. Meggyőződésem, hogy odafigyeléssel, együttgondolkodással, információ átadással sok-sok nehézséget megelőzhetünk, megoldhatunk gyermekeink és saját életünkben is. Olvass, kérdezz, cselekedj!

Szeretettel,

Munkás Nóri

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://logopedusbudapest.blog.hu/api/trackback/id/tr5814241751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása